Başrollerinde Ayça Ayşin Turan ve Furkan Andıç’ın Yer Aldığı ’39 Derecede Aşk’ın Fragmanı Yayınlandı
Nolan’ın ‘Oppenheimer’ Filmi Bu Cuma Vizyona Giriyor
Christopher Nolan’ın yazıp yönettiği Oppenheimer, izleyicileri dünyayı kurtarmak için onu yok etme riskini almak zorunda kalan esrarengiz adamın heyecan dolu paradoksuna itiyor. IMAX ile çekilmiş epik gerilim, sonunda bu cuma seyirciyle buluşacak.
Fragman:
Filmde Cillian Murphy, J. Robert Oppenheimer rolünü, Altın Küre ödüllü Emily Blunt ise karısı, biyolog, botanikçi Katherine “Kitty” Oppenheimer rolünü canlandırıyor. Oscar ödüllü Matt Damon, Manhattan Projesi’nin yöneticisi Leslie Groves’u, Oscar ödüllü Robert Downey, Jr. da ABD Atom Enerjisi Komisyonu’nun kurucu üyesi Lewis Strauss rolünde.
Film, Kai Bird ve Martin J. Sherwin tarafından yazılan Pulitzer ödüllü American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer adlı kitaba dayanıyor. Şimdiye kadar Nolan’ın Tenet, Dunkirk, Yıldızlararası, Başlangıç ve Kara Şövalye üçlemesi gibi filmleri tüm dünyada 5 milyon doların üzerinde hasılat yaptı ve 2 En İyi Film adaylığı da dahil olmak üzere 11 Oscar ödülü ve 36 adaylık kazandı. IMAX 65mm ve 65mm geniş format kombinasyonuyla çekilmiş filmde ilk kez bazı bölümlerde IMAX siyah beyaz analog çekimler kullanılmıştır.
‘Oppenheimer’ Filminde Görsel Efektler
Christopher Nolan, Internet dedikodularının aksine Oppenheimer için Trinity testinin nükleer ateşini ve mantar bulutunu çekebilmek için New Mexico’da gerçek bir atom bombasını patlatmamış. Onun yerine Nolan ve görüntü yönetmeni Hoyte van Hoytema filmin atom bombası patlama versiyonun yapmak için özel efektler süpervizörleri Scott Fisher ve Andrew Jackson’ın çabaları söz konusu. Nolan, onlara bir kısıtlama getirmiş. Uygulamalı efektler için estetik tercihte tutarlı olarak Nolan, bilgisayar üretimi görüntü olamayacağını söylemiş:
“Başından beri Trinity testinin bizim için çözmesi en önemli konulardan biri olacağını biliyordum. Kara Şövalye Yükseliyor’da bilgisayar grafikleriyle bir nükleer patlama yapmıştım ve o filmde çok başarılı olmuştu. Ama aynı zamanda bana olayı kaydetmek için geliştirilen yeni kameralar ve formatlar kullanılarak çok iyi belgelenen Trinity gibi bir gerçek hayat olayda bilgisayar grafiklerinin size asla gerçek hayat görüntülerinde gördüğünüz tehlike duygusunu hissettiremeyeceğini de gösterdi. O görüntülerde canlı bir duygu var. Somut bir hal alıyor ve böylece hem mükemmel hem de tehdit edici olabiliyor. Yani zor bir işti. Trinity testinin korkunç güzelliğini, dehşetini ve zaruri tehdidini canlandırmak için efektler üretmek amacıyla analog yöntemler bulmak zordu.”
Jackson ve Fisher, pinpon toplarını birbirine vurarak, bir duvara boya fırlatarak, ışıklı magnezyum solüsyonları düzenleyerek ve dahası bunları çeşitli hızlarda süper yakın planlarda küçük dijital kameralarla çekmiş. Fisher şöyle anlatıyor; “Sonra Chris’e gösterdik ve o da ‘Evet, bu doğru fikir. Şimdi bunu büyük IMAXkameralarıyla nasıl çekeceğinizi çözün,’ dedi”
Film için asıl atom bombası patlama görüntülerinin nasıl yapıldığı hala çok gizli bir sır ama onların yapımının da başlı başına bir Manhattan Projesi olduğu ortada.